یادداشت
گفتگو و گزارش

شهردار یاسوج، ابقا  یا عزل؟

کهگیلویه و بویراحمد نود و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر یاسوج صبح امروز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور هفت عضو این شورا برگزار شد

شهردار یاسوج، ابقا  یا عزل؟
 
به گزارش افتونیوز نود و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر یاسوج صبح امروز سه شنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور هفت عضو این شورا برگزار شد.
کیوان آشنا در این نشست گفت: در ادامه جلسات سوال از شهردار، مابقی سوالات بصورت کتبی تقدیم شهردار شد و کتبی پاسخ داده شدند که در صورت قانع شدن از دستور کار خارج و در صورت قانع نشدن پس از صحبت‌های مخالف و موافق شهردار، برای ابقا یا عزل رای گیری خواهد شد که در صورت رای آوردن شهردار استیضاح می شود. به گزارش افتونیوز نود و هفتمین نشست شورای اسلام

 

هدایت امیری نیز گفت: از پاسخ‌های سوالات خود از شهردار قانع نشده ایم و مستنداتی که مغایر با پاسخ های شهردار هستند.

وی افزود: دوم شهریورماه مکاتبه ای با شهردار داشته ایم اما توجهی به شورا ندارد و شورا را دور می زند.

امیری اظهار کرد: شهردار با اعضای شورای شهر صادق نیست و اول کارها را انجام می دهد یا به شورا اطلاع نمی دهد و یا بعد از مدتی از انجام کارها بدون اجازه شورا، به شورا اطلاع می داد.

این عضو شورای شهر یاسوج بابیان اینکه از پاسخ‌ها شهردار قانع نشدیم، و در مواردی انحرافاتی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: در یک نمونه، شهردار در تاریخ دوم شهریورماه مکاتبه با شورا داشت، در این مکاتبه به  عملیات پروژه‌های چشمه نباتی، فجر مخابرات و دیگر پروژه‌ها  از طریق شرکت توسعه شارستان جهت تصویب پیشنهاد شد،  شهردار این پروژه‌ها را از اولویت‌ها دانست به‌گونه‌ای که اعلام کرد  با ترک تشریفات دنبال شود، اعضا شورای شهر با ترک تشریفات موافقت کردند.

امیری با بیان اینکه واقعیت‌ها توسط شهردار بیان نمی‌شود، عنوان کرد: یک ماه قبل از نامه به شورا، کار به شرکت واگذارشده است، این موضوع  دور زدن و بی‌حرمتی به شورا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مشاهده می شود که شهردار بدون رعایت تشریفات قانونی و آئین نامه معاملات شهرداری و صرفه و صلاح شهرداری پروژه های عمرانی را واگذار کرده و سپس جهت توجیح عمل خود اقدام به مستندسازی می کند و درخواست اخذ مجوز از شورا می نماید که این اقدام مصداق بازر تخلف و جرم محرز است. بعنوان مثال شهرداری دوم شهریورماه ۱۴۰۱ درخواست عملیات طراحی و مطالعات پروژه های چشمه نباتی، گذر فرهنگ و هنر را بصورت ترک تشریفات به شرکت مشاور "عصر توسعه شارستان" می کند این در حالی است که ۲۲ مراد ماه ۱۴۰۱ به استناد نامه مشاور تقاضای عقد قرارداد مبنی بر انجام و اتمام فاز اول و دوم طرح های بازآفرینی شهر یاسوج را دارد. بنابراین پروژه مرداد ماه توسط شرکت انجام شد آیا این نیست قبلا پشت پرده کارها را واگذار کرده است.

این عضو شورای شهر یاسوج عنوان کرد: چرا شهردار محترم بعد از یک ماه تقاضای صدور مجوز و واگذاری بدلیل محدودیت زمانی درخواست می کند؟ در حالی که سه ماه از مصوبه شورا شهر می گذرد اما هنوز قرارداد منعقد نشده است.

وی با اشاره به میزان تحقق پیش‌بینی بودجه ۱۴۰۱ به مبلغ ۳۴۵ میلیارد تومان در هشت ماه ابتدای امسال ادامه داد: از این میزان، تنها  ۹۸ میلیارد تومان معادل ۲۹ درصد محقق شده است.

این عضو شورای شهر یاسوج تاکید کرد: شهردار یاسوج پاسخ دهد که اعتبارات اختصاص یافته از محل ارزش افزوده به شهرداری را کجا هزینه کرده است؟

همچنین عطا دانشی، دیگر عضو شورای شهر یاسوج در این نشست ضمن انتقاد از استاندار برای بی‌توجهی به شهر یاسوج و مطالبات اعضای شهر گفت: چندین نامه و چندین مراجعه حضور اعضای شورا به دفتر استاندار صورت گرفت اما اجازه برگزاری جلسه با استاندار توسط مسئولان دفتر داده نشد، در حالی که با توجه به بحران‌های مختلف همچون ترافیک و منظر شهری، زیرساخت‌های شهری، مشکلات و معضلات شهر یاسوج بعنوان مرکز استان باید قبل از سفر دوم ریاست جمهوری به استان این مسایل بررسی و برای اختصاص اعتبار و کمک از سوی رئیس جمهور جهت توسعه زیرساختهای شهری تصمیم گیری و پیشنهادات آماده شود. و در واقع شهر یاسوج در سفر رئیس جمهور دیده شود.

سید هدایت اکبری، عضو شورای شهر یاسوج نیز  بابیان اینکه بدون حب و بغض در خصوص جلسات شورا، نظرات خود را اعلام می‌کنم، گفت: اعضای شورای شهر در جلسه آینده که جلسه استیضاح یا ابقا شهردار است، منافع شخصی، گروهی، جریانی و قومی و قبیله ای را لحاظ نکنند، بلکه مردم، مسئولین، کارکنان شهرداری و منافع شهر در نظر گرفته شود و بلکه بر اساس واقعیت‌هاو با توجه به پاسخ های شهردار به سوالات مطرح شده، تصمیم‌گیری شود و رای دهند.

بهنام عباس نژاد، دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز گفت: فارغ از هر رنگ و نژاد در جلسه اینده شورای در رابطه با ابقا یا استیضاح شهردار تصمیم گرفته شود و تنها توان مدیریت و صلاحیت مدنظر باشد و کسی که لکوموتیو جامعه شهری یاسوج را به درستی جابجا کند باید این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

وی افزود: احساس می کنم که شهر یاسوج یک شهرداری می خواهد که این شهر را تکان دهد و این وضعیت را سر و سامان دهد.

 در این نشست پس از رای گیری در خصوص قانع شدن اعضا از پاسخ های شهردار که چهار نفر شامل هدایت امیری، هدایت اکبری، بهنام عباس نژاد و عطا دانشی بعنوان افرادی که قانع نشدند، اعلام رای کردند.

گفتنی است که قرار شد روز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، شهردار طی نیم ساعت آخرین دفاعیات خود و موافقان و مخالفان شهردار صحبتهای خود را انجام می دهد و پس از آن و ترک جلسه توسط شهردار، در خصوص ابقا یا عزل شهردار رای گیری و تصمیم گیری می شود و در صورت رای آوردن شهردار استیضاح خواهد شد.

 


نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها